Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Fotogalerie

Poslední přidaná fotografie

Poslední přidaná fotografie

Datum a čas

Dnes je pondělí, 10. 12. 2018

Navigace

Obsah

 

Pracovní náplň výchovného poradce ve škole

 

Výchovná poradkyně:     Mgr. Jana Jarošová (ředitelka školy)

 

Metodická a informační činnost

  • Metodicky usměrňuje a sjednocuje diagnostickou činnost třídních učitelů a poskytuje jim obsahovou a metodickou pomoc
  • Uskutečňuje vlastní diagnostickou činnost u žáků, kteří ji vyžadují z výchovných, vzdělávacích, profesionálně orientačních, sociálních a jiných důvodů
  • Podává vedení návrhy a doporučení týkající se výchovy, prevence a nápravy problémů
  • Informuje rodiče a učitele o činnosti zařízení výchovného poradenství, o diagnostických ústavech, o možnostech využití jejich odborných služeb
  • Sleduje změny v právních předpisech týkajících se problematiky výchovného poradenství a seznamuje s nimi ostatní pedagogické pracovníky
  • Sám se vzdělává v oblasti nových a alternativních výchovných trendů, informuje o nich ostatní pedagogické pracovníky
  • Organizuje individuální porady s rodiči při řešení výchovných a výukových problémů žáků

 

Žáci s výukovými a výchovnými problémy

  • Pomáhá třídním učitelům při vyhledávání a sledování problematických a nadaných žáků
  • Pomáhá učitelům při shromažďování podkladů pro psychologická a speciální pedagogická vyšetření
  • Projednává s učiteli dodatečný odklad školní docházky, přeřazení žáka do jiného typu škol, užití slovního hodnocení
  • Podává návrhy na vyšetření v pedagogicko- psychologické poradně nebo ve speciálním pedagogickém centru na žáky s vývojovými a specifickými poruchami učení a chování, na žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením
  • Projednává s rodiči souhlas k vyšetření v pedagogicko psychologické poradně
  • Věnuje zvýšenou pozornost žákům s problémovým vývojem a rizikovým chováním
  • Podílí se na zpracování individuálního vzdělávacího programu a další dokumentace pro integrované žáky, pro žáky problémové (sociálně obtížně adaptabilní) i pro žáky ze složitých rodinných podmínek
  • Vede databázi integrovaných žáků, provádí kontrolu následných vyšetření
  • Soustřeďuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči.
  • Ve spolupráci s PPP zajišťuje rozhodnutí o integraci žáka
  • Ve spolupráci s pedagogickými pracovníky se podílí na výchovných programech zaměřených na nápravu problematických žáků

 

Specifické oblasti

  • Ve spolupráci s třídními učiteli sleduje žáky nadané a talentované, navrhuje další postupy pro žáky
  • Pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče-učitel, učitel-žák, žák-žák)
  • sleduje spolu s metodikem prevence projevy zneužívání návykových látek a ostatních sociálně patologické jevy (patologické hráčství, šikanování, vandalismus, brutalita, rasismus, kriminalita), navrhuje nápravná opatření
  • zajišťuje s metodikem prevence koordinaci a spolupráci při osvětových a konzultačních akcích k problematice návykových látek a ostatních sociálně patologických jevů (zákonní zástupci, pedagogičtí pracovníci, odborníci)
  • Spolupracuje s metodikem prevence a sociálně patologických jevů
  • Spolu s vedením školy zajišťuje spolupráci s orgány státní správy, s orgány péče o dítě, sociálním kurátorem, sociálně právní komisí na ochranu dítěte, s Policií ČR, krizovým centrem