Vzdělávání mysli
bez vzdělávání srdce
není žádné vzdělávání.
Všem dětem naší školy přejeme radostný vstup do nového školního roku 2024 - 2025.
Právem dítěte ve škole je, aby mohlo ve vzdělávání v co nejvyšší míře využít své schopnosti a předpoklady, aby bylo podporované ve svých zájmech a naučilo se co nejvíce. Aby se škola dokázala také jeho schopnostem přizpůsobit, aby ho dokázala vést a podporovala jeho další rozvoj. A to nejen v oblastech vědomostí, ale také v oblasti jeho osobního růstu, jeho vnímání sebe sama a světa, ve kterém žije.
A jak to tedy ve školách je?
Učitelově pozornosti málokdy unikne dítě, které má problémy se soustředěním, potřebuje delší čas na osvojení učiva, průběžnou pomoc a vedení. Takovým dětem jsme si zvykli pomáhat – zajišťujeme jim pomoc asistentů pedagoga, vytváříme individuální vzdělávací plány, věnujeme se jim ve zvýšené míře při výuce. A tak je to správně – dítě má právo na to, aby mělo co nejlepší podmínky na své vzdělávání.
A pak je tu skupina dětí, která stojí na opačné straně a která často pozornosti unikne nebo učitel nemá ve třídě plné žáků možnost se jim ve zvýšené míře věnovat. Ne proto, že by nechtěl, ale proto, že plně se jim věnovat již není v jeho možnostech. Jsou to děti nadané nebo mimořádně nadané. I tyto děti potřebují podporu, stimulaci a podmínky pro svůj nejlepší rozvoj.
Proto jsme se rozhodli využít podmínek naší školy, našich zkušeností a možností a od 1. 9. 2021 jsme zahájili skupinovou výuku nadaných žáků.
Jak to funguje?
Základním principem je působení dvou učitelů ve třídě na část vyučovacích hodin, to umožní oddělování skupiny nadaných dětí v matematice, českém jazyce a prvouce. Tyto hodiny mohou probíhat v blocích (projektová výuka) nebo samostatně. Ne každé nadané dítě bude již od prvního školního dne číst a počítat, proto bude výuka respektovat aktuální úroveň dovedností žáků v českém jazyce i matematice.
Tento způsob výuky je zajištěn i v následujících letech.
Svátek má Justýna
Zítra má svátek Věra
Státní svátky a významné dny na zítřek: