UČIT SE UČIT, MYSLET A ŽÍT
To je název školního vzdělávacího programu, který vychází z našich zkušeností a pedagogické praxe.
- Společně s dětmi hledáme cesty, které vedou k cíli. Respektujeme různé způsoby učení, různé schopnosti žáků a různé podmínky jejich učení.
- I cesta může být cílem - na cestě k poznání poznávají děti samy sebe, druhého člověka, své schopnosti a slabosti. Uvědomují si, co dokáží a v čem se neobejdou bez cizí pomoci. Poznávají, v čem mohou být prospěšné.
- Všichni mají příležitost objevit své možnosti, ale i rozmanitost světa, rozvinout zvídavost a fantazii, naučit se všestranné komunikaci, která vede k rozvíjení pozitivních mezilidských vztahů.
- Společně poznáváme, že každý vidí skutečnost jinýma očima, vnímá ji jiným způsobem, uvědomuje si a vyznává jiné hodnoty. To, že jsme každý jiný, je pro nás přínosem.
- Rozvíjíme osobnost žáka tak, aby byl schopen samostatně myslet a svobodně se rozhodovat a také aby byl odpovědný za své jednání v míře přiměřené jeho věku.
POZITIVNÍ ŠKOLNÍ KLIMA
- Klidná, přátelská a podporující atmosféra ve škole.
- Společné aktivity pro všechny žáky školy, vytváření pozitivních vztahů mezi žáky, žáky a pedagogy a pedagogy navzájem.
- Celou činností školy prolíná osobnostní a sociální výchova.
- V 5. ročníku vyučujeme předmět Zdravotní a osobnostní výchova.
ROZŠÍŘENÁ VÝUKA ANGLIČTINY
- Navazujeme na výuku anglického jazyka v mateřské škole a vyučujeme anglický jazykod prvního ročníku. Využíváme hravosti a bezprostřednosti dětí,aby se seznámily se základy mluveného anglického jazyka.
- V prvním a druhém ročníku se děti učí angličtinu v rozsahu jedné hodiny týdně formou her, písniček, říkadel.
- V dalších ročnících se angličtina vyučuje tři vyučovací hodiny týdně.
- Výuka probíhá ve skupinách s malým počtem žáků. Využíváme online učebnice, interaktivní displej, pracujeme také na tabletech a noteboocích.
KRITICKÉ MYŠLENÍ, ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST
- Podstatou čtenářské gramotnosti není jen prostá dovednost čtení textu, ale spíše to, zda dokážeme z textu získat potřebné informace, zda je dokážeme dobře pochopit, interpretovat a kriticky posoudit.
- Vyškolený pedagogický tým zařazuje metody čtenářské gramotnosti a kritického myšlení napříč všemi předměty.
- Součástí výuky českého jazyka jsou čtenářské dílny, zařazujeme je do výuky každý týden.
INFORMATIKA A ROBOTIKA
- V tomto předmětu se nejedná pouze o práci s počítačem a robotickými stavebnicemi. Jde rovněž o rozvoj informatického myšlení, zkoumání logických postupů a návazností, řešení problémových úloh, hledání souvislostí s běžným životem žáka, vyhledávání informací a jejich zpracování.
- Škola má výborné vybavení robotickými stavebnicemi různého druhu.
- Pedagogický tým prošel několika školeními k práci s robotickými stavebnicemi.
- K výuce používáme počítačovou učebnu, interaktivní displeje, tablety a notebooky.
- Všichni žáci školy mají k dispozici svůj školní tablet nebo notebook, a to nejen pro výuku předmětu INFR, ale využívají je od prvního ročníku i ve výuce jiných předmětů. Tak se seznamují se základy informatiky již od začátku školní docházky.
- Předmět Informatika a robotika je vyučován ve čtvrtém a pátém ročníku jednu hodinu týdně. S robotickými stavebnicemi žáci pracují již v nižších ročnících při pracovních činnostech.
SPORT A POHYB
- Každý rok plavecký výcvik a kurz bruslení pro všechny žáky.
- Pobyt na školním dvoře během hlavní přestávky.
- Školní zahrada – využití v ŠD.
- Aktivity školní družiny – Turistický kroužek, Pohybové hry.
- Velká školní tělocvična.
- Využívání hřiště TJ.
- Pobyt v přírodě – krásné okolí školy.
VÝTVARNÉ AKTIVITY
- Učíme děti tvořivosti, výtvarnému sebevyjádření vycházejícímu z jejich vidění a vnímání světa.
- Používáme různé výtvarné techniky, pracujeme s různými materiály.
- Připravujeme vybudování keramické dílny s keramickou pecí a zázemím pro činnost žáků.
PÉČE O ŽÁKY SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI
- Úspěšně se věnujeme žákům se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Na škole působí speciální pedagožka a asistenti pedagoga.
- Poskytujeme pedagogické intervence a předměty speciálně pedagogické péče.
- Individuální přístup ke každému žákovi umožňují třídy s malým počtem žáků a dělení tříd na skupiny.
SKUPINY PRO NADANÉ ŽÁKY
- Malý počet žáků ve třídě, dělení tříd na skupiny, výborné materiální vybavení školy a především filozofie školy postavená na individuálním přístupu k potřebám žáků a k jejich možnostem nám umožňuje věnovat se ve zvýšené míře žákům s různými vzdělávacími potřebami.
- Ve školním roce 2020/2021 jsme připravovali koncept rozvoje nadání na naší škole a od 1. 9. 2021 jsme zahájili skupinovou výuku nadaných dětí.
- Výuka probíhá částečně v kolektivu celé třídy, v dalších hodinách se nadaní vyučují v malých skupinách.
- Rozvíjíme čtenářství, matematiku, logické myšlení a přírodovědné a společenské poznání.
- Matematika - logika, Projektové vyučování, Čtenářské dílny, Naukověda, Badatelství.
MODERNÍ PROSTORY A VYBAVENÍ
- V každé učebně interaktivní displej, notebooky a tablety pro každého žáka.
- Pokrytí všech prostor školy kvalitním internetovým připojením.
- Počítačová učebna.
- Multimediální učebnice, licence pro školu i pro žáky k domácímu učení.
- Výukové programy.
- Vybavení pro badatelské aktivity.
- Robotické stavebnice.
- Dostatek didaktických pomůcek.