Menu
ZŠ a MŠ Přídolí
Základní
a mateřská škola
Přídolí

Vzdělávání mysli
bez vzdělávání srdce
není žádné vzdělávání.

(Aristoteles) Logo školy

Vítáme Vás ve školním roce 2023 - 2024.

Způsob výuky

VÝUKA VE SKUPINÁCH PRO NADANÉ DĚTI

Společné vyučovací hodiny

Každé nadané dítě je na různém stupni čtenářských a matematických dovedností. Některé nadané děti mohou již číst, některé počítají, jiné se spíše zajímají o techniku a přírodu. Proto je zpočátku nutné dbát na to, aby všechny děti měly dobré základy pro další učení. K tomu slouží společné hodiny ve třídě. V nich dbáme především narozvoj grafomotoriky, psaní písmen, číslic. To jsou dovednosti, které obvykle ani nadané děti na začátku školní docházky nemají osvojené nebo mají zafixované nesprávné psací návyky.

Vzhledem k nízkému počtu žáků ve třídě se i při společných hodinách  může učitelka věnovat dětem, které učivo zvládají rychleji.

Samostatné vyučovací hodiny – výuka ve skupině nadaných

Tyto hodiny zaměřujeme na další rozvoj matematických, čtenářských, přírodovědných, společenskovědných a polytechnických dovedností. Zařazujeme úlohy vyžadující logickou úvahu, čtenářské dílny, projektové vyučování, pracujeme na tabletech, počítačích. V prvouce se po osvojení základního učiva věnujeme zájmům dětí o přírodu, techniku, historii.

Do rozvrhu nadaných dětí jsou zařazeny tyto aktivity:

  • Matematika - logika                     2 h týdně
  • Čtenářská dílna                             1 h týdně
  • Projektové vyučování                  2 h týdně
  • Naukověda (1. - 3. ročník)           1 h týdně
  • Badatelství (4. - 5. ročník)           1 h týdně

Možnosti úpravy obsahu učiva

Akcelerace učiva - do výuky je zařazováno učivo vyšších ročníků.

Obohacování učiva – do výuky je zařazováno učivo související s probíraným učivem, směřuje více do hloubky probírané problematiky a akceptuje zájem žáka.

Možnost účasti žáka ve výuce vyššího ročníku

Pokud žák již ovládá potřebné učivo svého ročníku, výrazně v ovládání učiva předstihuje své spolužáky, může docházet v některých předmětech do výuky vyššího ročníku.Může se stát, že mimořádně nadaný žák po ukončení ročníku „přeskočí“ následující ročník a postoupí ještě o ročník výše. K tomu je ale zapotřebí doporučení pedagogicko-psychologické poradny a vykonání rozdílových zkoušek.

Metody a formy výuky

Volíme metody a formy výuky, které používáme i při výuce v běžných třídách. Jejich zařazení bude ale častější, což souvisí se schopností těchto žáků si tyto metody rychleji osvojit. Nejčastějšími metodami jsou metody kritického myšlení, projektové vyučování, skupinová práce, zážitkové učení, prezentace žáků, besedy, diskuze.

Prostupnost skupin

Žák může být nadaný pouze na určitou oblast, v jiných potřebuje podporu. Z tohoto důvodu je velkou výhodou prostupnost skupiny. Takový žák nemusí docházet na rozšířenou výuku daného vyučovacího předmětu ve skupině, ale může si učivo docvičit v běžné skupině třídy. Stejně tak žák z běžné skupiny, který učivo zvládá oproti ostatním žákům rychleji a úspěšně, se může na určitou část výuky účastnit vyučování ve skupině nadaných.

 

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Svátek

Svátek má Jaromír

Zítra má svátek Zlata

Aktuální počasí

dnes, neděle 24. 9. 2023
oblačno 16 °C 7 °C
pondělí 25. 9. jasno 21/9 °C
úterý 26. 9. jasno 23/11 °C
středa 27. 9. zataženo 23/12 °C