Vzdělávání mysli bez vzdělávání srdce není žádné vzdělávání.
(Aristoteles)
Děkujeme Vám za účast na naší Zahradní slavnosti a přejeme Vám krásné prázdniny.
Výchovná poradkyně
Pracovní náplň výchovného poradce ve škole
Výchovná poradkyně: Mgr. Jana Jarošová (ředitelka školy)
Metodická a informační činnost
Metodicky usměrňuje a sjednocuje diagnostickou činnost třídních učitelů a poskytuje jim obsahovou a metodickou pomoc
Uskutečňuje vlastní diagnostickou činnost u žáků, kteří ji vyžadují z výchovných, vzdělávacích, profesionálně orientačních, sociálních a jiných důvodů
Podává vedení návrhy a doporučení týkající se výchovy, prevence a nápravy problémů
Informuje rodiče a učitele o činnosti zařízení výchovného poradenství, o diagnostických ústavech, o možnostech využití jejich odborných služeb
Sleduje změny v právních předpisech týkajících se problematiky výchovného poradenství a seznamuje s nimi ostatní pedagogické pracovníky
Sám se vzdělává v oblasti nových a alternativních výchovných trendů, informuje o nich ostatní pedagogické pracovníky
Organizuje individuální porady s rodiči při řešení výchovných a výukových problémů žáků
Žáci s výukovými a výchovnými problémy
Pomáhá třídním učitelům při vyhledávání a sledování problematických a nadaných žáků
Pomáhá učitelům při shromažďování podkladů pro psychologická a speciální pedagogická vyšetření
Projednává s učiteli dodatečný odklad školní docházky, přeřazení žáka do jiného typu škol, užití slovního hodnocení
Podává návrhy na vyšetření v pedagogicko- psychologické poradně nebo ve speciálním pedagogickém centru na žáky s vývojovými a specifickými poruchami učení a chování, na žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením
Projednává s rodiči souhlas k vyšetření v pedagogicko psychologické poradně
Věnuje zvýšenou pozornost žákům s problémovým vývojem a rizikovým chováním
Podílí se na zpracování individuálního vzdělávacího programu a další dokumentace pro integrované žáky, pro žáky problémové (sociálně obtížně adaptabilní) i pro žáky ze složitých rodinných podmínek
Vede databázi integrovaných žáků, provádí kontrolu následných vyšetření
Soustřeďuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči.
Ve spolupráci s PPP zajišťuje rozhodnutí o integraci žáka
Ve spolupráci s pedagogickými pracovníky se podílí na výchovných programech zaměřených na nápravu problematických žáků
Specifické oblasti
Ve spolupráci s třídními učiteli sleduje žáky nadané a talentované, navrhuje další postupy pro žáky
Pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče-učitel, učitel-žák, žák-žák)
sleduje spolu s metodikem prevence projevy zneužívání návykových látek a ostatních sociálně patologické jevy (patologické hráčství, šikanování, vandalismus, brutalita, rasismus, kriminalita), navrhuje nápravná opatření
zajišťuje s metodikem prevence koordinaci a spolupráci při osvětových a konzultačních akcích k problematice návykových látek a ostatních sociálně patologických jevů (zákonní zástupci, pedagogičtí pracovníci, odborníci)
Spolupracuje s metodikem prevence a sociálně patologických jevů
Spolu s vedením školy zajišťuje spolupráci s orgány státní správy, s orgány péče o dítě, sociálním kurátorem, sociálně právní komisí na ochranu dítěte, s Policií ČR, krizovým centrem